Pytania i rozwiązania
Rozwiąż problem
✔ Często zadawane pytania
✔ Istotne informacje o produktach i usługach

Karty Płatnicze
Kartę możesz aktywować:
- za pośrednictwem Infolinii Banku pod numerem +48 86 215 50 00 lub 0 801 321 456;
- za pośrednictwem portalu kartowego;
- w placówce Banku;
- za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej (o ile udostępnimy taką funkcjonalność).
Wznowiona karta i duplikat karty są nieaktywne. W celu aktywowania karty wznowionej lub duplikatu karty wybierz jedną z metod opisanych powyżej lub dokonaj transakcji lub innej operacji w bankomacie z użyciem poprawnego kodu PIN.
Zmiany numeru PIN możesz dokonać:
- za pośrednictwem portalu kartowego;
- w placówce Banku;
- za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej (o ile udostępnimy taką funkcjonalność).
Trzykrotne wprowadzenie błędnego kodu PIN przy dokonywaniu transakcji spowoduje odmowę transakcji i czasowe zablokowanie karty. Kartę możesz odblokować tego samego dnia kontaktując się z Infolinią Banku pod numerem +48 86 215 50 00 lub 0 801 321 456 lub następnego dnia po wprowadzeniu poprawnego kodu PIN.
Jeżeli samodzielnie zablokowałeś swoja kartę, możesz ją odblokować w terminie 60 dni od dnia dokonania czasowego zablokowania poprzez złożenie wniosku:
- osobiście w placówce Banku,
- poprzez portal kartowy,
- w systemie bankowości elektronicznej (o ile udostępnimy taką funkcjonalność).
Stwierdzenie utraty, kradzieży, przywłaszczenia albo nieuprawnionego użycia karty lub nieuprawnionego dostępu do karty zgłoś niezwłocznie w jeden z podanych niżej sposobów:
- telefonicznie poprzez Infolinię Banku pod numerem +48 86 215 50 50 lub 0 801 321 456;
- osobiście w placówce Banku;
- za pośrednictwem portalu kartowego;
- za pośrednictwem ogólnopolskiego systemu zastrzegania kart pod numerem +48 828 828 828;
- za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej (o ile udostępnimy taką funkcjonalność).
Czasowej blokady karty możesz dokonać w jeden z podanych niżej sposobów:
- telefonicznie poprzez Infolinię Banku pod numerem +48 86 215 50 50 lub 0 801 321 456;
- osobiście w placówce Banku;
- za pośrednictwem portalu kartowego;
- za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej (o ile udostępnimy taką funkcjonalność).
Chcąc płacić kartą w sklepach Internetowych podajesz jej numer, kod cvv, datę ważności oraz swoje dane osobowe. W większości przypadków musisz również posiadać ustanowiony w portalu Kartosfera kod PIN dla zabezpieczenia 3DSecure. Pamiętaj aby płacić jedynie w zaufanych sklepach internetowych i korzystać z urządzeń posiadających aktualny system antywirusowy.
W portalu Kartosfera możesz dodatkowo samodzielnie włączać lub wyłączać funkcję uwierzytelnienia 3D Secure dla transakcji niskokwotowych dokonywanych kartą płatniczą w internecie. Wysokość limitów do jakich możesz nie stosować silnego uwierzytelnienia 3D Secure to:
– pojedyncza transakcja internetowa: 100 zł
– suma transakcji internetowych: 400 zł
– liczba następujących po sobie transakcji internetowych: 5
Aby nadać kod PIN do zabezpieczenia 3D Secure zaloguj się do portalu Kartosfera.pl, następnie wybierz z menu zakładkę 3D Secure. Ustanowiony kod PIN do transakcji internetowych obowiązuje do wszystkich Twoich kart. Kod PIN do transakcji internetowych możesz zmienić w dowolnym momencie.
W celu rejestracji wejdź na stronę www.kartosfera.pl, kliknij „Zarejestruj się”, podaj swój nr PESEL, następnie system na Twój nr telefonu wyśle SMS z hasłem aktywacyjnym do portalu (hasło ważne jest 60 minut). W następnym kroku logujesz się do portalu za pomocą swojego nr PESEL oraz otrzymanego hasła. W ostatnim kroku ustanawiasz nowe hasło. Więcej informacji znajdziesz na stronie www.kartosfera.pl w Podręczniku Użytkownika.
Jeśli często płacisz w wybranym sklepie internetowym, możesz zapisać w nim swoją kartę płatniczą. Dzięki temu dane do transakcji będą zawsze wstępnie uzupełnione. Pamiętaj aby płacić jedynie w zaufanych sklepach internetowych i korzystać z urządzeń posiadających aktualny system antywirusowy.
Usunięcie niepotrzebnych lub nieużywanych kart płatniczych może zwiększyć bezpieczeństwo Twoich finansów. Usuwając kartę ograniczasz możliwość przypadkowych lub niekontrolowanych zakupów. Możesz nadal dokonywać zakupów, ale będziesz musiał wprowadzić dane karty za każdym razem.
Proces usuwania karty płatniczej w każdym ze sklepów internetowych wygląda podobnie. W ustawieniach konta przejdź do sekcji kart płatniczych lub płatności, znajdź zapisaną kartę i ją usuń. Dane Twojej karty płatniczej mogą być również zapisane w pamięci przeglądarki internetowej (automatyczne uzupełnianie formularzy). Aby je usunąć należy wejść w ustawienia przeglądarki, a następnie odnaleźć informacje dotyczące płatności, formy płatności, zapisane karty płatnicze itp.
Schemat płatności w większości zagranicznych sklepów internetowych wygląda tak samo jak w sklepach krajowych. Jednakże płacąc w obcej walucie, kwota transakcji zostanie każdorazowo przewalutowana. Zatem ostateczna kwota Twojej płatności zależeć będzie od aktualnego kursu złotego do waluty w której dokonano rozliczenia.
Swoją kartę możesz wskazać dla płatności cyklicznych (subskrypcji). Jest to wygodna forma płatności (np. za telewizję). W każdej chwili możesz również zrezygnować z takiej płatności. W tym celu skontaktuj się ze sprzedawcą (większość dostawców umożliwia anulowanie subskrypcji z poziomu ustawień Twojego konta/profilu). Jeśli nie jest to możliwe, jedynym sposobem jest zastrzeżenie karty i wymiana na nową.
W terminalu płatniczym możesz zapłacić stykowo (poprzez włożenie karty do terminala i wpisanie numeru PIN) oraz zbliżeniowo (poprzez zbliżenie karty do terminala, a gdy kwota transakcji przekracza 100 zł, musisz również wpisać numer PIN). Dodatkowo przy płatnościach zbliżeniowych gdy suma transakcji bez podania PIN przekroczy 200 zł, zostaniesz poproszony o dodatkowe wpisanie kodu PIN.
Dla swojej karty możesz zdefiniować własne dzienne limity transakcyjne, niższe od limitów maksymalnych określonych przez Bank. Możesz je w każdej chwili zmieniać poprzez portal kartowy www.kartosfera.pl, system bankowości elektronicznej (o ile udostępnimy taką funkcję) lub poprzez złożenie odrębnej dyspozycji w Banku. Możesz również wyzerować wybrane limity transakcyjne, jeśli nie będziesz korzystał z danego typu transakcji.
Wysokość limitów zależy od rodzaju transakcji i rodzaju karty.
karty VISA i Master Card prowadzone w PLN oraz karta wielowalutowa VISA dla klientów indywidualnych:
- jednorazowy limit dla transakcji zbliżeniowych bez PIN: 100,00 zł,
- limit dla sumy płatności zbliżeniowych bez podawania PIN: 200,00 zł
- maksymalna jednorazowa kwota wypłaty w ramach usługi Cash Back: 1.000,00 zł,
- maksymalny dzienny limit dla transakcji gotówkowych: 10.000,00 zł,
- maksymalny dzienny limit dla transakcji bezgotówkowych: 50.000,00 zł,
- maksymalny dzienny limit transakcji w Internecie – limit wchodzi w skład transakcji bezgotówkowych (razem maksymalnie 50.000,00zł).
karty VISA i Master Card prowadzone w PLN dla klientów instytucjonalnych:
- jednorazowy limit dla transakcji zbliżeniowych bez pin: 100,00 zł,
- limit dla sumy płatności zbliżeniowych bez podawania PIN: 200,00 zł
- maksymalna jednorazowa kwota wypłaty w ramach usługi Cash Back: 1.000,00 zł,
- maksymalny dzienny limit transakcji gotówkowych: 30 000,00 zł,
- maksymalny dzienny limit transakcji bezgotówkowych: 50 000,00 zł,
- maksymalny dzienny limit transakcji w Internecie – limit wchodzi w skład transakcji bezgotówkowych (razem maksymalnie 50 000,00zł).
karta VISA Bussines EURO dla klientów instytucjonalnych:
- jednorazowy limit dla transakcji zbliżeniowych bez pin: 100,00 zł,
- limit dla sumy płatności zbliżeniowych bez podawania PIN: 200,00 zł
- maksymalny dzienny limit dla transakcji gotówkowych: 10.000,00 EURO,
- maksymalny dzienny limit transakcji bezgotówkowych: 15.000,00 EURO,
- maksymalny dzienny limit transakcji w Internecie – limit wchodzi w skład transakcji bezgotówkowych (razem maksymalnie 15.000,00 EURO)
Płatność telefonem
Pobierz i zainstaluj aplikację Google Pay. Dodaj w aplikacji kartę debetową, wykonując w Google Pay zdjęcie karty lub ręcznie wpisując dane karty w formularzu. Po poprawnym dodaniu karty w aplikacji utworzona zostaje karta zwirtualizowana. W celu jej aktywacji zostaniesz poproszony o weryfikację karty np. za pomocą SMS.
Karta zwirtualizowana umożliwia dokonywanie bezgotówkowych transakcji zbliżeniowych wszędzie tam gdzie obsługiwane są płatności zbliżeniowe. W tym celu odblokuj/wzbudź ekran telefonu, zbliż do terminala płatniczego i poczekaj na ekran potwierdzenia.
W sklepie internetowym wybierz płatności z Google Pay, wybierz kartę, którą chcesz zapłacić, następnie kliknij ikonę „potwierdź zakup”.
Dzięki usłudze Google Pay możesz:
– dodawać nowe karty płatnicze do aplikacji,
– ustawiać kartę domyślną do płatności,
– przeglądać historię transakcji wykonanych za pomocą Google Pay,
– usuwać karty.
Jeśli chcesz usunąć swoją kartę płatniczą z Google Pay, wykonaj następujące kroki:
– otwórz aplikację Google Wallet (Portfel Google) na swoim telefonie,
– wybierz kartę, którą chcesz usunąć,
– kliknij opcję „Usuń kartę” i potwierdź swoją decyzję.
Twoja karta zostanie natychmiast usunięta z Google Pay, ale nadal będzie aktywna i możesz jej używać do standardowych płatności.
W przypadku zgubienia telefonu lub podejrzenia nieautoryzowanego dostępu możesz usunąć kartę z Google Pay poprzez kontakt z naszą placówką. Możemy zablokować kartę w systemie i uniemożliwić jej dalsze wykorzystanie.
Google Pay wykorzystuje nowoczesne technologie zabezpieczeń, w tym tokenizację, która chroni Twoje dane. Każda transakcja jest dodatkowo autoryzowana, np. odciskiem palca lub kodem PIN. Jeśli jednak zauważysz podejrzane transakcje, skontaktuj się z naszym bankiem jak najszybciej.
Płatności Google Pay mogą być zablokowane. Blokada może wynikać z różnych powodów, m.in.:
– zmiana ustawień zabezpieczeń na telefonie (np. wyłączenie blokady ekranu),
– tymczasowa blokada karty przez bank (np. z powodu podejrzenia oszustwa),
– wygasła karta lub brak środków na koncie,
– problem techniczny z Google Pay lub terminalem płatniczym.
Sprawdź ustawienia swojego telefonu:
- upewnij się, że masz aktywną blokadę ekranu (PIN, odcisk palca, rozpoznawanie twarzy),
- sprawdź, czy NFC (komunikacja zbliżeniowa) jest włączone – możesz to zrobić w ustawieniach telefonu w sekcji „Połączenia” lub „Sieci i łączność”.
Sprawdź status swojej karty:
- otwórz aplikację Google Wallet (Portfel Google) i sprawdź, czy Twoja karta jest aktywna,
- jeśli pojawił się komunikat o problemie z kartą, usuń ją i dodaj ponownie,
- upewnij się, że Twoja karta nie wygasła.
Jeśli problem nie ustąpi, skontaktuj się z naszą placówką.
Nie musisz dokonywać instalacji, ponieważ Apple Pay jest wbudowane w system iOS i dostępne w aplikacji Portfel (Wallet). Wystarczy, że dodasz swoją kartę płatniczą, aby zacząć korzystać z tej formy płatności.
Aby dodać kartę do Apple Pay:
- Otwórz aplikację „Portfel” (Wallet) na swoim iPhonie.
- Kliknij znak „+” w prawym górnym rogu ekranu.
- Wybierz opcję „Dodaj kartę debetową lub kredytową”.
- Zeskanuj kartę aparatem telefonu lub wprowadź dane ręcznie.
- Potwierdź dodanie karty, wpisując otrzymany kod weryfikacyjny.
- Po udanej weryfikacji karta jest gotowa do użycia.
Schemat płatności Apple Pay jest przyjemny i prosty:
iPhone z Face ID:
- Dwukrotnie naciśnij przycisk boczny telefonu.
- Spójrz na ekran, aby potwierdzić tożsamość Face ID lub wprowadź kod.
- Zbliż telefon do terminala płatniczego.
- Płatność zostanie zaakceptowana.
iPhone z Touch ID:
- Przyłóż palec do czytnika Touch ID.
- Zbliż telefon do terminala płatniczego.
- Płatność zostanie zaakceptowana.
Apple Watch:
- Dwukrotnie naciśnij boczny przycisk zegarka.
- Zbliż nadgarstek do terminala płatniczego.
- Płatność zostanie zaakceptowana.
Płatności Apple Pay działają na urządzeniach Apple – iPhonie, iPadzie i komputerach Mac.
Płatność na iPhonie lub iPadzie:
- Wybierz Apple Pay jako metodę płatności.
- Sprawdź szczegóły transakcji (np. adres dostawy, kwotę).
- Potwierdź płatność Face ID, Touch ID lub kodem.
- Płatność zostanie zaakceptowana.
Płatność na komputerze Mac:
- Wybierz Apple Pay jako metodę płatności.
- Przyłóż palec do czytnika lub zatwierdź płatność na iPhonie lub Apple Watch.
- Płatność zostanie zaakceptowana.
W aplikacji Portfel (Wallet) na iPhonie możesz:
- dodawać nowe karty do Apple Pay,
- ustawiać kartę domyślną do płatności,
- sprawdzać szczegóły ostatnich transakcji,
- usuwać karty.
Jeśli chcesz usunąć swoją kartę z Apple Pay, wykonaj poniższe kroki:
Usuwanie karty na iPhonie lub iPadzie:
- Otwórz aplikację Portfel (Wallet).
- Wybierz kartę, którą chcesz usunąć.
- Stuknij ikonę Więcej (•••) i wybierz Usuń kartę.
- Potwierdź operację.
Usuwanie karty na Apple Watch:
- Otwórz aplikację Watch na iPhonie.
- Przejdź do zakładki Portfel i Apple Pay.
- Wybierz kartę, a następnie opcję Usuń kartę.
Usuwanie karty na komputerze Mac:
Wybierz kartę i kliknij Usuń.
Otwórz Preferencje systemowe → Portfel i Apple Pay.
W aplikacji Portfel (Wallet) na iPhonie możesz:
- dodawać nowe karty do Apple Pay,
- ustawiać kartę domyślną do płatności,
- sprawdzać szczegóły ostatnich transakcji,
- usuwać karty.
Jeśli chcesz usunąć swoją kartę z Apple Pay, wykonaj poniższe kroki:
Usuwanie karty na iPhonie lub iPadzie:
- Otwórz aplikację Portfel (Wallet).
- Wybierz kartę, którą chcesz usunąć.
- Stuknij ikonę Więcej (•••) i wybierz Usuń kartę.
- Potwierdź operację.
Usuwanie karty na Apple Watch:
- Otwórz aplikację Watch na iPhonie.
- Przejdź do zakładki Portfel i Apple Pay.
- Wybierz kartę, a następnie opcję Usuń kartę.
Usuwanie karty na komputerze Mac:
Wybierz kartę i kliknij Usuń.
Otwórz Preferencje systemowe → Portfel i Apple Pay.
Jeśli zgubisz swoje urządzenie lub podejrzewasz, że ktoś wszedł w jego posiadanie, możesz usunąć kartę z Apple Pay w sposób zdalny:
Poprzez iCloud (zalecane)
- Wejdź na stronę iCloud.com i zaloguj się na swoje konto Apple ID.
- Przejdź do sekcji „Znajdź mój iPhone”.
- Wybierz utracone urządzenie z listy.
- Kliknij „Tryb Utracony”, aby zablokować telefon i uniemożliwić płatności Apple Pay.
- W sekcji „Portfel i Apple Pay” wybierz „Usuń karty”.
Poprzez aplikację „Znajdź mój iPhone”
- Na innym urządzeniu Apple (iPhone, iPad, Mac) otwórz aplikację „Znajdź”.
- Wybierz swoje zgubione urządzenie.
- Włącz Tryb Utracony i postępuj zgodnie z instrukcjami.
- Możesz także wybrać opcję Usuń karty Apple Pay.
Kontakt z bankiem
Jeśli nie masz dostępu do iCloud lub innego urządzenia Apple, możesz dokonać tradycyjnej blokady karty – czasowej lub całkowitej.
Dbaj o bezpieczeństwo swojego telefonu szczególnie podczas korzystania z bankowości mobilnej oraz płatności cyfrowych. Zawsze ustawiaj blokadę ekranu (PIN, odcisk palca lub rozpoznawanie twarzy) oraz nie udostępniaj nikomu swoich danych do logowania. Instaluj aplikacje bankowe wyłącznie ze sprawdzonych źródeł – Google Play i App Store. Nie klikaj w podejrzane linki i nie pobieraj oprogramowania z nieznanych stron.
Bankowość internetowa
Podczas pierwszego logowania do bankowości internetowej wprowadź identyfikator oraz hasło otrzymane od banku. Następnie system poprosi Cię o zmianę hasła na własne oraz ustawienie obrazka bezpieczeństwa, który będzie wyświetlany przy kolejnych logowaniach. Pamiętaj, aby nowe hasło było silne i spełniało wymagania bezpieczeństwa.
Jeśli chcesz zmienić hasło do logowania, zaloguj się do bankowości internetowej, a następnie przejdź do zakładki Ustawienia → Bezpieczeństwo → Hasło logowania. Wprowadź swoje aktualne hasło, a następnie dwukrotnie nowe hasło i zatwierdź operację. Pamiętaj, że nowe hasło musi zawierać co najmniej 8 znaków, w tym wielką i małą literę, cyfrę oraz znak specjalny.
Możesz samodzielnie dostosować limity transakcji w bankowości internetowej. Na stronie głównej (Pulpit) znajdziesz sekcję Twoje limity, gdzie zobaczysz aktualne wartości dla różnych rodzajów operacji. Wybierz Zmień, wpisz nową wartość i potwierdź zmianę kodem SMS lub autoryzacją mobilną. Nowe limity zaczną obowiązywać natychmiast.
Jeśli zapomniałeś hasła lub zostało ono zablokowane po trzech nieudanych próbach logowania, w oknie logowania do systemu bankowości elektronicznej masz możliwość jego zresetowania. W tym celu wybierz pole „Problem z logowaniem? Zresetuj hasło”, następnie wprowadź numer telefonu i zatwierdź. Na adres email podany w Banku otrzymasz kod weryfikacyjny. Odczytaj go i wprowadź w oknie logowania w polu „Kod wiadomości email”. Ostatni krok to poprawna odpowiedź na pytania weryfikacyjne wyświetlone w bankowości internetowej i zatwierdzenie operacji.
W celu zresetowania hasła możesz również skontaktować się z naszą placówką.
Jeśli podejrzewasz, że Twoje konto jest zagrożone lub utraciłeś dostęp do urządzenia, możesz natychmiast zablokować bankowość internetową. Zaloguj się do aplikacji mobilnej i przejdź do Ustawienia → Kanały dostępu, gdzie możesz wyłączyć dostęp.
Aplikacja mobilna
Nasz Bank
Aby aktywować aplikację Nasz Bank, pobierz ją z odpowiedniego sklepu (Google Play lub App Store), zainstaluj na swoim urządzeniu, a następnie postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby zakończyć proces aktywacji.
Jeśli chcesz zmienić PIN do aplikacji Nasz Bank, przejdź do Ustawienia → Zmień e-PIN, wpisz aktualny kod, a następnie dwukrotnie nowy PIN. Zmiana zostanie zatwierdzona automatycznie. Od tego momentu będziesz mógł logować się nowym kodem.
Możesz samodzielnie dostosować limity transakcji aplikacji mobilnej korzystając z bankowości internetowej. Na stronie głównej (Pulpit) znajdziesz sekcję Twoje limity, gdzie zobaczysz aktualne wartości dla różnych rodzajów operacji. Wybierz Zmień, wpisz nową wartość i potwierdź zmianę kodem SMS lub autoryzacją mobilną. Nowe limity zaczną obowiązywać natychmiast.
Jeśli zmieniasz telefon, przed instalacją aplikacji na nowym urządzeniu dezaktywuj ją na starym. Możesz to zrobić w bankowości internetowej w sekcji Kanały dostępu, gdzie należy usunąć powiązane urządzenie. Następnie pobierz aplikację na nowy telefon i aktywuj ją ponownie.
W swojej bankowości internetowej możesz ustawić limity dla transakcji gotówkowych, bezgotówkowych oraz przelewów BLIK. Maksymalne wartości limitów określa bank, a ich zmiana wymaga autoryzacji kodem SMS lub autoryzacją mobilną.
Blik
Aby aktywować usługę BLIK, zaloguj się do aplikacji Nasz Bank, przejdź do Ustawienia → BLIK → przesuń w prawo suwak BLIK aktywny. Po aktywacji możesz generować kody BLIK i realizować płatności w sklepach oraz internecie.
Aby aktywować przelewy na telefon BLIK, otwórz aplikację Nasz Bank, wejdź w Ustawienia → Przelew na telefon i włącz usługę Odbieranie przelewów na telefon BLIK. Po aktywacji możesz odbierać i wysyłać pieniądze bez konieczności wpisywania numeru konta.
Jeśli chcesz wyłączyć usługę BLIK, wejdź w aplikacji Nasz Bank do Ustawienia → BLIK → przesuń w lewo suwak BLIK aktywny.
Dzienny limit transakcji BLIK obejmuje wypłaty z bankomatów, transakcje w terminalu płatniczym, płatności internetowe, dzienny limit przelewów na telefon BLIK. Możesz je sprawdzić w aplikacji Nasz Bank w sekcji Ustawienia →BLIK → Limity BLIK. Zmiany dokonać możesz w swojej bankowości internetowej.
Przelew BLIK na telefon to szybki sposób na przesyłanie pieniędzy bez znajomości numeru rachunku. Odbiorca otrzyma SMS z informacją o przelewie. Aby skorzystać z tej funkcji, upewnij się, że zarówno Ty, jak i odbiorca macie aktywowaną usługę BLIK oraz funkcję przelewów na telefon w swoich aplikacjach bankowych.